19 Mayıs 2010 Çarşamba

İZLEDİĞİM TİYATRO OYUNLARI (ŞEHİR TİYATROLARI)

1) İSTANBUL EFENDİSİ
OYUNCULAR
BERNA ADIGÜZEL, CİHAN KURTARAN, ÇAĞLAR ÇORUMLU, ÇIĞDEM GÜREL, DERYA ÇETİNEL, EMRAH ÖZERTEM, ENGİN ALKAN, HAMİT ERENTÜRK, HÜSEYIN TUNCEL, MAHPERI MERTOĞLU , MURAT GÜREÇ, MURAT ÜZEN, REYHAN KARASU, SELİN TÜRKMEN, SENEM OLUZ, SERKAN BACAK, SEVINÇ ERBULAK, TUĞRUL ARSEVER, ÜMİT TAŞDÖĞEN, VOLKAN AYHAN, ZAFER KIRŞAN

KONUSU
Kendine damat beğenen bir baba kızının başka birini sevdiğini öğrenirse ne yapar? Savletî Efendi, kızının gönlüne yön vermek için cinlere perilere bel bağlamıştır... Musahipzade Celâl, İstanbul Efendisi ile Osmanlı'nın Lale Devri'nden sonraki gündelik yaşantısını ve sosyal ilişkilerini hicvediyor.

2) BEKLEME SALONU
OYUNCULAR
CENGIZ TANGÖR, ERTUĞRUL POSTOĞLU, TUĞÇE AÇIKGÖZ, ZEYNEP ÖZYAĞCILAR

KONUSU
Üç kişi aynı amaçla geldikleri bekleme salonunda, küçük bir 'engel' le karşılaşırlar. Yapmaları gereken beklemek mi yahut beklemekten vazgeçip, içine sürüklendikleri şifreleri çözmek mi? Her şifre sadece akıl yürüterek değil aynı zamanda onlara verilen oyunun kurallarıyla çözülmeli. Kazanmak uğruna, birbirlerini yok etmeyi göze almaları da gerekebilir. Fakat kaybettikleri kazandıklarına göre ne kadar önemli. Bunun kararını herkes kendince verebilir. Sonuçta herkesin bir gün, bir yerde karşısına çıkabilecek bir "bekleme salonunun" neden, nasıl, ne zaman, yaşanacağını merak ediyorsanız beklemeye gerek yok.


3) DİNMEYEN ALKIŞLAR
OYUNCULAR
ASLI SEÇKİN, AZİZ SARVAN, CEM URAS, ÇAĞIM DEFNE GÜRMEN ÜSTÜN, EMRE NARCI, ENES MAZAK, ENGİN GÜREMEN, ERKAN SEVER, MELIKE ALTINBARAN, RAHMI ELHAN

KONUSU
Tiyatromuzun ve sinemamızın unutulmaz isimleri arasında yer alan, 1981 yılında yitirdiğimiz Cahide Sonku'nun sanat yaşamı, evlilikleri ve son yıllardaki yalnızlığını anlatan Dinmeyen Alkışlar, bir yanıyla da Şehir Tiyatroları'nın yakın tarihinden kesitler sunuyor...

4) İNTİHARIN GENEL PROVASI
OYUNCULAR
BENNU YILDIRIMLAR, BORA SEÇKIN, İBRAHIM CAN, SERHAT KILIÇ

KONUSU
Her şeyini kaybetmiş olan mutsuz bir adam, Tuna köprüsüne gelerek intihar etmek ister. Adam tam atlamak üzereyken, birtakım insanlar tarafından durdurulur ve yeni bir hayata başlayacağı için sevinir. Yapacağı iş görüşmesiyle hayatı kurtulacak, bütün borçlarını ödeyecektir. Fakat bir süre sonra kendisine bir 'oyun' oynandığını anladığında, iş işten geçmiştir. Tekrar intihar etmek üzere köprüye gelir. İlk anda, `hayatta daha kötüsü ne olabilir'? diye düşünürken, akıl almaz olaylar yaşamış, bu kez ruhunu da kaybetmiştir.

5) KABARE
OYUNCULAR
BAHAR ÖZGE GÖZE, BERK SAMUR, CAN BAŞAK, CEYSU AYGEN, DOĞAN ŞİRİN, ERASLAN SAĞLAM, ERGÜN ÜĞLÜ, HAKAN ARLI, IŞIL ZEYNEP TANGÖR, MERT TURAK, NURDAN KALINAĞA, ÖZGE O'NEİLL, PELİN BUDAK, SELMA KUTLUĞ, SENAN KARA TUTUMLUER, TOLGA ÇOŞKUN, YASEMİN GÜVENÇ, YILMAZ ARDA ALPKIRAY

KONUSU
Bir kabare aktristi ile Amerikalı bir yazarın kısa ömürlü aşkı ve onları kuşatan büyük toplumsal kaos. 1931 yılı, Berlin Bir yanda faşizmin tırmanışıyla süre giden huzursuzluk ve açlık; diğer yanda yalnızca eğlence ve para peşinde küçük burjuvaların kendi kabuklarındaki umursamaz yaşam. Kült müzikaller sınıfında yer alan Kabare,1972'de beyaz perdeye aktarıldığında 8 Oscar kazanmış ve "Tüm Zamanların En İyi Yüz Filmi" listesine girmiştir.

6) LÜKÜS HAYAT
OYUNCULAR
ALİ GÖKMEN ALTUĞ, ASLI AYBARS, AYŞE NURSELİ TIRIŞKAN, AYŞEGÜL İŞSEVER, BETÜL KIZILOK BAVLİ, CEM MELİH KARAKAYA, CEM URAS, CEYSU AYGEN, ÇAĞRI ÖZGÜR HÜN, DERYA KURTULUŞ, DOĞAN ŞİRİN, H.SAMET HAFIZOĞLU, İLHAN KILIMCI , İREM ARSLAN AYDIN, MÜNIR KUTLUĞ , ÖZGÜR DAĞ, SAVAŞ BARUTÇU, ŞENAY SAÇBÜKER, TOLGA ÇOŞKUN, ÜMRAN İNCEOĞLU, YILMAZ ARDA ALPKIRAY, ZIHNI GÖKTAY

KONUSU
Lüküs Hayat, Türk toplumunun Batı ile yüzleşmesi ve bu çerçevede yaşanan gülünçlükleri sahneye taşırken, bu durumun değişmezlerini 25 yıldır sahnede diri tutuyor. Oyunda küçük hırsızlıklarla geçinen Rıza ile Fıstık bir zengin evine girince kendilerini bir kıyafet balosunun ortasında bulurlar. Aslında bu ikilinin içine düştüğü bu yeni ortam, batılılaşma özentisinin ortasına düşmüş halktan insanların durumudur.

7) MASKELİLER
OYUNCULAR
LEVENT ÜZÜMCÜ, MEHMET GÜRHAN, SERDAR ORÇIN

KONUSU
Yıl 1990. Yer Filistin... İsrail tarafından işgal edilmiş Samarya'da bir köy. Özelinde İsrail-Filistin Savaşı'ndan hareketle, savaşların yarattığı kuşku, nefret ve şiddet toplumunda, bireylerin acıları, yok olan sevgileri, dostlukları. Hayatta kalabilmek için yapılan uzlaşmalar� Bu uzlaşmalar nerede son buluyor? İşbirlikçilik nerede başlıyor? Maskeliler, üç erkek kardeşin birbiriyle hesaplaştıkları savaş ortamında bir kardeşlik öyküsünü anlatıyor. Seyircinin kafasında bir sorgulama süreci başlatılabilecek kadar gerilimli, güncel ve politik bir oyun olan Maskeliler, temalarını Filistin gerçekliğinde, üstelik bir İsraillinin kaleminden aktarıyor.
8) MECBUR ADAM
OYUNCULAR
ALİ MERT YAVUZCAN, BURAK DAVUTOĞLU, ERHAN ABİR, ERSIN SANVER, GÜL AKELLI, METIN ÇOBAN, ÖZGE BORAK ŞAKRAK, USKAN ÇELEBI, YELİZ GERÇEK YANAR

KONUSU
Mecbur Adam oyununda, Dede Korkut'un zengin mirası arasında yer alan Deli Dumrul hikâyesi Ragıp Yavuz tarafından farklı bir bakışla işleniyor. Deli Dumrul kuru bir çayın üstüne köprü yaptırmıştır. Geçenden 30, geçmeyenden döve döve 40 akçe alır, derken konaklayan bir yiğit ölür. Buna içerleyen Deli Dumrul Azrail'e meydan okur� Bu kadim söylenceyi, Şehir Tiyatrosu'nun usta ismi Erol Keskin yönetiyor.

9) MEFİSTO
OYUNCULAR
ALİ GÖKMEN ALTUĞ, ASLI AYBARS, ASLIHAN KANDEMIR, BUKET YANMAZ KUBİLAY, ÇAĞRI ÖZGÜR HÜN, E. ÇAĞLAR YİĞİTOĞULLARI, ECE YILDIZ, ERTUĞRUL POSTOĞLU, KUTAY KIRŞEHIRLIOĞLU, LEVENT YILMAZ, MERT TANIK, MURAT COŞKUNER, NEVZAT ÇANKARA, NURDAN GÜR, OZAN GÖZEL, ROZET HUBEŞ, SEDA FETTAHOĞLU, SELIM CAN YALÇIN, SERDAR ORÇIN, YEŞİM KOÇAK, YIĞIT SERTDEMIR

KONUSU
Mefisto, Nazi Almanyasında yaşanmış en keskin çelişkilerden birini konu edinen bir yapıt. Oyun, 1923-1934 yılları arasında Almanya'da (Berlin-Hamburg) geçer. Mesleki tutku uğruna kişiliğini, bir zamanlar baş düşmanı olduğu ideolojiye, nazizme satan bir tiyatro sanatçısının gerçek yaşam öyküsü. Hendrik Höfgen (Güstaf Gründgens 1899-1963) kişiliğinde, Mefisto rolünü oynarken, gerçek yaşamda Faust karakterini seçen bir sanatçı ve dönemin trajik serüveni gözler önüne serilir. Klaus Mann'ın aynı adlı romanından Ariane Mnouchkine'in uyarladığı oyunda zorbaya hizmet etmemeyi seçen ve alternatif üretemese bile yoksunluklarda, sürgünlerde, işkencelerde, ölümlerde özgürleşen bireyler ve faşizmin uygulamaları sergilenir. Mefisto'da çok yetenekli bir oyuncu ve yönetmenin yaşamı aktarılırken, sanatçının kendine ve yaşadığı topluma karşı sorumluluğu tartışılır. Tiyatro sanatının gücü ve yetenek gibi kavramların kullanılması sorgulanır. Klaus Mannın aynı adlı romanından Ariane Mnouchkinein uyarladığı oyunda zorbaya hizmet etmemeyi seçen ve alternatif üretemese bile yoksunluklarda, sürgünlerde, işkencelerde, ölümlerde özgürleşen bireyler ve faşizmin uygulamaları sergilenir. Mefistoda çok yetenekli bir oyuncu ve yönetmenin yaşamı aktarılırken, sanatçının kendine ve yaşadığı topluma karşı sorumluluğu tartışılır. Tiyatro sanatının gücü ve yetenek gibi kavramların kullanılması sorgulanır.

10) TARLA KUŞUYDU JULIET
OYUNCULAR
ÇAĞLAR ÇORUMLU, ENGİN ALKAN, MURAT BAVLI, SEVINÇ ERBULAK
,
KONUSU
Tarla Kuşuydu Juliet'te, Shakespeare'in yüzyıllardır insanları gözyaşına boğan karakterleri Romeo ve Juliet, Ephraim Kishon'un yeni kurgusunda günlük yaşantı ve çığrından çıkmış bir evlilik içinde ele alınıyor. İntiharın eşiğinden döndükten sonra evlenip bir de çocuk sahibi olan "kıdemli aşıklar" kimsenin öngöremediği bir hayatı sürdürürler. Bu dünyanın yaratıcısı Shakespeare mezarında ters döner ve olaylara müdahale etmek üzere eve gelir.
11) ROMEO VE JULİET
OYUNCULAR
BAHAR ÖZGE GÖZE, BERK SAMUR, CAN DOĞAN, CANER CANDARLI, ECE ÖZDİKİCİ, ERSIN UMULU, HAMİT ERENTÜRK, HIKMET KÖRMÜKÇÜ, HÜSNÜ DEMİRALAY, KUBILAY PENBEKLIOĞLU, LEVENT YILMAZ, MEHMET BULDUK, MELISA DEMIRHAN, MERT TURAK, MURAT GÜREÇ, MÜGE AKYAMAÇ, NEVZAT ÇANKARA, NURDAN GÜR, ÖZGE O'NEİLL SARIMOLA, SELÇUK SOĞUKÇAY , SELÇUK YÜKSEL, SELİN TÜRKMEN, SENEM OLUZ, SERKAN BACAK, YASEMİN GÜVENÇ

KONUSU
Shakespeare'in en tanınmış eseri Romeo ve Juliet'te, İki aile arasında bitmek bilmeyen bir nefret ve düşmanlığın gölgesinde yeşeren büyük bir aşk anlatılıyor. Bu öyküyü bir aşk söylencesine dönüştürerek, temel bir aşk imgesi yaratan Shakespeare, bu yolla acımasız toplumsal gerçeklerle gerçek sevgi arasındaki çelişkiyi gözler önüne seriyor. Shakespeare'in büyük aşk tragedyasının temelinde yatan aile düşmanlığı yüzünden, Romeo ve Juliet arasındaki aşk, ancak sevgililerin ölümüyle ölümsüz bir kimliğe bürünüyor.

12) YÜZLEŞME
OYUNCULAR
Perihan Savaş, Arslan Kacar, Samet Hafızoğlu , Orcan Dönmezer

KONUSU
deniz kıyısındaki istasyonda yolları kesişen yalnız insanları konu alıyor. Bir yanda geçmişe dönük kırgınlıkları ve pişmanlıkları ile geçmişini irdeleyen Züleyha, diğer yanda tek derdi para olan, yaşamı basit sorularıyla anlamlandırmaya çalışan ve umudunu yitirmeyen Yadigâr… İki farklı kültürün insanları olmalarına rağmen, Yadigâr ile Züleyha arasında giderek bir iletişim kurulur ve bir süre sonra her ikisi de yaşadıkları içsel yolculuklarındaki büyük yüzleşmenin farkına varırlar.

13) KADINLAR, SAVAŞ, KOMEDİ
OYUNCULAR
BERNA ADIGÜZEL, SELİN TÜRKMEN

KONUSU
Kadınlar. Savaş. Komedi'de, savaş sırasında kendisi gibi çamaşırhanede çalışan arkadaşı Klara ile birlikte, cepheye nişanlısını aramaya giden Rosa, askerler tarafından tacize uğramış ve en yakın arkadaşı tarafından bile "ahlaksız" ilan edilmesine neden olacak seçimler yapmıştır. Zaman değişse de, kurallar değişmeyecek ve savaştan yıllar sonra; başka bir zamanda, başka bir hayatı süren iki çamaşırcı kadının hikâyesi Rosa ve Klara ile kesişecektir.

14) MARAT-SADE
OYUNCULAR

ALİ MERT YAVUZCAN, ALTUĞ KUTLUĞ, ASLIHAN KANDEMIR, BAHAR ÖZGE GÖZE, BURÇAK ÇÖLLÜ, CENGIZ TANGÖR, ÇAĞLAR ÇORUMLU, ÇAĞRI ÖZGÜR HÜN, DOĞAN ALTINEL, ECE YILDIZ, ELİF ÖZGE ÖZDER, HAMİT ERENTÜRK, KUTAY KIRŞEHIRLIOĞLU, MURAT COŞKUNER, MURAT GARIPAĞAOĞLU , MURAT GÜREÇ, MUZAFFER BERIŞA, NURDAN GÜR, OKAN PATIRER, OZAN GÖZEL, ÖZGE O'NEİLL SARIMOLA, ÖZGÜR EFE ÖZYEŞİLPINAR, RADIFE BALTAOĞLU , REYHAN KARASU, SELIM CAN YALÇIN, SELİN TÜRKMEN, SENEM OLUZ, SERKAN BACAK, YASEMİN GÜVENÇ, YEŞİM KOÇAK, YILDIRIM FİKRET URAĞ

KONUSU
Marat-Sade (Jean Paul Marat�nın Takibi ve Öldürülüşünün Charenton Akıl Hastanesi Oyuncuları Tarafından Marquis de Sade Yönetiminde Temsili), 1808 yılında, Marquis de Sade'ın kapatıldığı Charenton Akıl Hastanesi'nde geçiyor ve akıl hastaları tarafından oynanması için Marquis de Sade tarafından yazılan bir oyun metninin, hastane yöneticileri ve seçkin bir seyirci kitlesine oynanışını anlatıyor.