19 Haziran 2010 Cumartesi

DÜŞÜNCE YOLUYLA TEDAVİ- LOUİSE HAY

psikolojik olarak hastalıkların neredeyse %90 ı duygusal olarak çıkmakta ve bunu yazan kişi bayan louise hay kanserini yenmiş biri...)



Günde kaç düşüncenin zihninizden geçtiğinizi biliyormusunuz? Ortalama olarak elli bin Peki bu ellibin düşüncenin yüzde kaçının olumsuz düşünceleriiçerdiğini düşünüyorsunuz?YÜZDE ALMIŞ İLE ALTMIŞ BEŞ ARASI. Bu oran karamsar insanlar için yüzde doksana varabiliyor..Deprosyondaki insanlar için ise daha da yüksek bir yüzdeye.İntihar, düşüncelerinin yüzde yüz olumsuz olmasından kaynaklanıyor,Kişinin kendisinin kendisinihayata bağlayan en ufak bir olumlu bir düşüncenin olmaıdğı geçici cinnet anında ise intihar gerçekleşiyor. Hatta o anda bile kişi birilerinin kendi ölümünden dolayı hissedeceği pişmanlık duygusunun kendisine vereceğibir kaç saniyelik geçici hazla mutlu olmaya çalışıyor.


Demek ki insanın temel doğası hazza yönelmek. bazen acıdan kaçış ble haz sayılabiliyor.


Günde ellibin düşünceyi kayda geçirebilseydik, çoğunun tekrarlar ve olumsuz yargılardan ibaret olduğunu görebilirdik.


Çok güldüm, başıma kötü bir şey gelecek, Ben ne aptalım, Saçlarım ne kötü, göbeğimi hiç sevmiyorum,sevilemye layık değilim, bu sorunla başa çıkamam, beni gerçekten tanıdığında sevmeyecek, beceriksizin tekiyim, o aptalın teki...vb.


Düşünceler duygularımızı yaratıyor,duygular davranışlarımızı belirliyor. Ve biz davranışlarımızın sonucunda aldığımız tepkilerin sorumluluğunu üstlenmek yerine kişileri, koşulları ya da olayları suçluyoruz. Her koşulda kendimizi beraat ettirmeye yatkınız. Kendimizi bir şekilde haklı çıkarmaya başarıyoruz belki ama düşüncelerimizin yarattığı sonuçlardan kaçamıyoruz.

Evrende bedelsiz hiçbirşey yoktur.Olumsuz düşüncelerininbirikimin yarattığı çöplüğün bedelini, fiziksel, zihinsel, ve duygusal rahatsızlıklar yaşayarak ödüyoruz..
Duygular enerjidir, düşük frekanslı olumsuz düşüncelerin zihnimize hakim olduğu bir yaşamın en kötü olasılıkla ölümcül hsatalık, en iyi olasılıkla mutsuz ve doyumsuz bir yaşam olur. Tabii buna yaşamak denirseBu düşüncelere yüzde kırk olumlu düşünce eklendiğinde ise kişi kendisini mutsuz değilim ama... diye tanımlar.


Mutsuz olmamak mutlu olmayla eş anlamlı değildir.


Kendisine ve başkalarına karşı olumsuz düşünceler besleyen kişi, tıpkı kötü beslenen bir kişi gibi sağlıksız olur. Düşünce gücüyle tedavi yazarı olan Louise HAY tüm hastalıkların kaynağının olumsuz düşünceler olduğunu savunuyor.Olumsuz düşünceler arttıkça hastalıklar da daha ciddi boyutlar kazanıyor. Ç ünkü olumsuz düşünceler, olumsuz duyguları yaratıyor.Bu düşük frekanslı duygular ise bedenin bağışıklık sistemini zayıflatıyor.Sonuçta bedenimizde heran mevcut olan virüs ve bakteriler bağışıklık sisteminin direnciyle karşılaşmadığı için hasta oluyoruz...


HANGİ DUYGULAR NEYİ TETİKLİYOR


SORUN: OLASI NEDEN:


ARTRİT sevilmediğini hissetmek,eleştirilmek, kırgınlık


YENİ DÜŞÜNCE MODELİ : sevgiyim ,kendimi sevmeyi ve onaylamayı seçiyorum.Başkalarına sevgi ile bakıyorum..


SORUN : ROMATİZMA OLASI NEDEN : KURBAN.HEP HAKSIZLIĞA UĞRADIĞINI HİSSETMEK.\'\' HEP BENİM BAŞIMA GELİYOR\'\'. SEVGİ YOKSUNLUĞU. YENİ DÜŞÜNCE MODELİ : DENEYİMLERİMİ BEN YARATIYORUM.KENDİMİ VE BAŞKALARINI SEVİP ONAYLADIKÇA , GİTTİKÇE DAHA OLUMLU DENEYİMLERİ HAYATIMDA YARATIYORUM..