14 Eylül 2022 Çarşamba

Özgüven geliştirme yolları

 1. Mutlu olmak için neden arama!

2. Şikayet etme

3. Kendini sevdirme, kanıtlama

4. Olduğun gibi ol.

5. Kendine saygı duy.

6. HAYIR demeyi bil.

7. Kendinle o kadar çok ilgilen ki başkalarını düşünmeye fırsat bulma.

8. Kendini doğal olarak DEĞERLİ VE KUSURSUZ olarak gör. Duygusal bağımlı olma.

9. Kalbine dokunan olumlamalarla cümle kur.(örn:sana zarar veriyorlardı, seni küçük ve önemsiz biri gibi görüyorlardı. Sen naptın? Tüm bunların altından kalktın, artık daha güçlüsün. Sen bir savaşçısın, dünün korkmuş çocuğu, ilgiye, şefkate muhtaç çocuğu yok artık. Artık seni hiçbir şey durduramaz.)

10. Duygusal bağışıklık sistemini kur. Böylelikle başarısızlığa ve hayal kırıklıklarına tahammül seviyen artacak. Endişe ve stresle başa çıkacaksın. Şöyle: kendini sevme, güvenme, sağlam bir benlik algısı, pozitiflik, esneklik, mizah, ne zaman "hayır" demeyi bilme ve benzeri

11. Umut yerine İNANÇ, SAĞLAM,SOMUT, GERÇEKÇİ ve KABUL GÖRÜR TUTUMLAR edin. (Örn: Toplumsal konularda oldukça iyiyim. Üniversiteyi istediğim şekilde ve yerde okudum. Hayallerimi gerçekleştirebilen başarılı, sorumluluk sahibi bir bireyim. Mesleğim bana uygun. Kendimi güvensiz hissetmem için hiçbir neden yok. Yeterli beceriye, sağlığa sahibim çok şükür kendimden şüphelenmek için neden yok. Kendimden şüphe etmemeliyim. Neye değer olduğumu biliyorum. Prensesler gibi davranılmasına layık olduğumu biliyorum. İstediğimi elde etmemin mümkün olduğunu biliyorum. Bekleti içine girmeme gerek yok. Her şey olması gerektiği gibi. Geçmişte çok iş başardım. Şimdi ayakları üstüne basan genç yetişkin, mesleği olan, özgür, mutlu, sağlıklı bir genç kadınım. Ruhsal olarak olgunlaşmamı her gün geliştiriyor ve büyüyorum. Ruhum gibi aklımda yeni bilgilerle doluyor. )

12. Yoğun beklenti içine girdiğimde aslında hangi ihtiyacımı ortaya çıkarıyor? Bunu fark et! Gerçek ihtiyaç ve isteğin ne?