Kayıtlar

ÖZGÜVEN GELİŞTİRME YOLLARI

Mutlu olmak için neden aramayın. Mutluluk yaşamdaki her anımızda hissetmemiz gereken bir duygudur. Şikayet etmeyin. Şükredin. Olduğunuz gibi olun, kendinizi sevdirmeye veya kanıtlamaya çalışmayın. Kendinize saygı duyun. Gerektiğinde “HAYIR” demeyi bilin. Kendinizle ilgilenin. İç sesinize güvenin ve iç sesinize olumlu konuşmalara yer verin. Kendini zi doğal olarak “DEĞERLİ VE KUSURSUZ” olarak gör. Kalbine dokunan olumlama cümle leri kur un . Günlük tutun. Hayattaki hedeflerinizi belirleyin ve bunları hayal kurarak (görsel imgeleyerek) yazın. Kendinizi tanıyın. Kendini tanımak için ve boş bir kağıda şu soruları yazın ve cevaplayın: Gerçek ihtiyaç ve isteğin ne? Hayatta istediklerinizi elde etmemin önündeki engel nedir? Hayatında ne eksik? Hayatınızda acilen değişiklik yaratacak adım ne? Olmasın dediğin his, davranış nelerdir? Herhangi bir olumsuz düşüncenin kökenini keşfetmeye başlayın: özgüven eksikliği ...

Çözüm Odaklı Terapi

Resim
  "Gizlilik ilkesinde; "Bana doğruyu söylememeniz size yardım etmemi güçsüzleştirir." "Sana yardım etmem için olanları söylemelisin." İlk görüşmede; şikayetiniz nedir?, buyrun sizi dinliyorum." Denir.  Danışan: nereden başlasam derse en başından başlayabilirsin denir. İLKELER:  Soruna odaklanma yapılmamalı.  Geçmişe ve bugüne dönük sorular sorulmamalı, geleceğe yönelim yapılmalı. Net bir amaç oluşturma. Olumlama  Sınırlardan ve eksikliklerden ziyade kaynaklarını ve güçlü yanlarını vurgula.  TEKNİKLER:  Kristal Küre( geleceği okuma): Sorunun olmayacağı gelecekteki bir durumu hayal et.  Derecelendirme: 1-10 sorunu derecelendir. 1 senin için en kötü olan bir zamana denk gelirken 10 sorunun olmadığı bir zamana denk gelir. Şimdi ölçeğin hangi. Noktasındasın?  Sınav kaygısında kullanılabilir. Kabus: bir gece uyurken gecenin bir vaktinde kabus gördüğünü düşün. Tüm sorunların aniden ortaya çıktı. Buna ilişkin ne söylerdin? İltifat: güçlü yanlarına ya...

SEN Mİ, ZEN Mİ?

Yığınlarla bağırış, çağırış, yakarış içinde gerçek küçük bir cam parçası gibi durur. Kimsenin bir şey bilmediği gerçeği. Peki ya cam parçasının üstündeki kan damlası? Bilmediğimizi düşündüğümüz aslında nedir? Cevap tektir; hayatımızın sonunda başımıza gelecekler.. Bu geçişten sonra varlığımızdan geriye kalan bizi hatırlar mı? Kendinden ne olarak bahseder? Bu bilinmeyene alabildiğine hızla mı ulaşırız? Derin bir tefekküre dalıp, zihnimizin ulaşabileceğimiz en ufak ayrıntılarına bile dalarak mı ulaşırız? Yoksa daha hızlı koşarak veya daha derin uyuyarak mı? Bazılarının gözleri hep karşı kıyıdadır. On yıllık veya yüz yıllık süre, sonsuzla karşılaştırıldığında bir hiçtir. Peki sonsuzluğun renkleri bu yüz yıllık sürede mi belirlenir? Canlı varlıkları güdüleyen, gerçekten sadece hayatta kalmak ve üremek midir? Biz de daha büyük bir organizmanın başı belada olsa, hücreler gibi düşünmeden kendimizi yok eder miydik? Örneğin ozon tabakasını delerek dünyanın veya galaksimi...

RUHUN RÜYASI; ESTETİK

Seni böyle tutan nedir, iki elin şaşkınlıkla açılmış, çiğ tazeliği gözlerinde, saflığını bozmamak için anlamazdan gelirsin söylediklerimi. Böyle havayı kuşatan nedir? Bir sis bulutu belli ki, fazlaca inmiş yerin yüzüne. Seni böyle zamanlar arasında sıkıştıran, çaresiz bırakan nedir? Gözlerine baktığım anda görüyorum aslında ne olduğunu, ne taşıdığını içinde, onu orada tutmaya ikna eden nedir? Seni durduran nedir? Ortalama olmasına karar veren her şeyin. .Bir kısmıyla yetinmek zorunda bırakan. Gözlerin, arkasında uzanan uçsuz bucaksızlığı çöl korkusuyla saklar. Ellerin yeteneği hapseder içinde. Yaşamı ellerimle tutmayım, şekillendirmeyim, onun ne olduğunu anlayıp, çabucak işimi bitirmeyim der gibi. Çölde sabırla ufak adımlar kat eder gibi. Alıştığın sarhoşluğu, gizemin girdabının kendini bıraktığın  baş döndürücülüğü. Henüz bulunmamış olanın umudu. Bu şarkıya öyle bağlanıp, hüzünle dindiren kendini. Bu meraka öylece alışıp, cevaplara kulağını tıkayan. Bir tara...

BÜTÜNLEŞMEYEN BÜTÜNLÜK

İnsanlığın post modernizm kavramıyla ilk karşılaşması 1960'lı yıllara rastlamaktadır. Önce edebiyatta daha sonra da 1970'li yıllarda mimaride kendini gösteren bu kavram, "Jean François Lyotard" ile birlikte modernizmi sorunsallaştıran ve bir tartışma ortamı yaratan bir kavrama dönüşmektedir. Şöyle ki 1979' da Jean François Lyotard'ın yazmış olduğu "Postmodern Durum" adlı kitap, 'büyük anlatı'ların artık insanlığın peşinden koşabileceği gerçeklikten çok bir imaja( kurmaca gerçeklik) indirgendiği konusunu gündeme getirmiştir. Çünkü "Büyük Anlatı"lar diğer adıyla meta anlatılar ( Aydınlanma, Tarihselcilik ve İdealizm ) öncelikle II. Dünya Savaşı ve ardından Nazi rejiminin neden olduğu kitlesel kıyımlar, daha sonra da soğuk savaş yıllarında silah yarışının yarattığı nükleer tehdit gibi yıkıcı, yok edici olgularla birlikte sarsılmış ve böylece modernite projelerinin (Evrensellik, Rasyonellik, Özgürlük vb) sonunun geldiği su yüzüne çıkmış...

STRES VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI - STRES HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKENLER

Resim
1 STRES VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI  2  2 STRES HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKENLER : DENGE GERİLİM RAHATSIZLIK UYUM SÜRECİ İNCİNEBİLİRLİK DİRENÇ SAĞLAMLIK  3  3 STRESE KARŞI GÖSTERDİĞİMİZ TEPKİLER BİLİŞSEL TEPKİLER DUYGUSAL TEPKİLER DAVRANIŞSAL TEPKİLER  4  4 BİLİŞSEL TEPKİLER DİKKATİN KESKİNLEŞMESİ BELLEKLERİN HIZLANMASI ÇÖZÜM YOLLARI ÜRETİLMESİ UYARANIN NE OLDUĞUNUN ANLAŞILMAYA ÇALIŞILMASI  5  5 DUYGUSAL TEPKİLER VAROLUŞA TEHDİT KORKU-KAYGI YAŞAM ALANINA MÜDAHALEÖFKE-KIZGINLIK  6  6 DAVRANIŞSAL TEPKİLER - AKTİF VE PROBLEME YÖNELİK - PASİF VE SAVUNMAYA YÖNELİK UYUM-ÇÖZÜM TÜKENME  7  7 STRESLE MÜCADELEDE BAŞVURULAN YOLLAR 1. YETERSİZ YÖNTEMLER A-Uygun Olmayan Davranışlar *Alkol ve maddeye sığınma *Saldırganlık *Kaçma davranışı *İçe kapanma, intihar, depresyon vb. B-Kendini Aldatmaya Yönelik Davranışlar *Çeşitli savunma mekanizmaları  8  8 UYGUN YÖNTEMLER A. BEDENE YÖNELİK YÖNTEMLER *Nefes Egzersizleri *Fizik Egzer...